Dash Hudsonin tutkimuksen mukaan peräti 88% kuluttajista pitää aitoutta erittäin tärkeänä tekijänä silloin kun he tekevät valintaa eri brändien välillä. Tässä asiantuntijakirjoituksessa kerromme konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka brändit voivat hyödyntää sosiaalista mediaa aitouden välittämisessä sekä samalla syventää asiakassuhteitaan. Lopusta löydät myös spessu-vinkit huomioiden erityisesti TikTokin.
Aitous luo luottamusta ja uskottavuutta. Aito viestintä auttaa brändejä erottumaan kilpailijoista sekä synnyttää vahvemman yhteyden omaan yleisöön. Sosiaalinen media tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia tähän tarkoitukseen, sillä se mahdollistaa välittömän ja henkilökohtaisen kommunikaation.
Tässä muutama vinkki aitouden luomiseen:
Ole avoin ja rehellinen. Kerro avoimesti yrityksesi onnistumisista sekä haasteista.
Jaa aitoja tarinoita/juttuja päivittäisestä toiminnastanne. Tarinat työntekijöiden arjesta tai asiakkaiden kokemuksista luo inhimillistä yhteyttä seuraajien ja brändisi välille.
Luo sisältöä, joka kolahtaa juuri teidän kohderyhmään. ”Kulissien takana" -tyyppinen materiaali, jossa näytetään, miten esimerkiksi tuotteet syntyvät tai palvelut kehittyvät, on yksi hyvä tapa näyttää aitoutta.
Käytä kyselyitä, äänestyksiä ja muita interaktiivisia työkaluja saadaksesi yleisösi osallistumaan ja ilmaisemaan mielipiteitään. Tämä lisää yleisön sitoutumista ja antaa heille mahdollisuuden vaikuttaa.
Jos yrityksesi osallistuu tapahtumiin tai esimerkiksi messuille, jaa fiiliksiä reaaliajassa seuraajillesi.
Hyödynnä seuraajiesi luomaa sisältöä (UGC). Kannusta asiakkaitasi jakamaan omia kokemuksiaan tuotteistasi tai palveluistasi sosiaalisessa mediassa. Tähän ympärille on helppo kehittää erilaisia kampanjoita ja tempauksia.
Vastaa viesteihin, uudelleen jakoihin sekä kommentteihin nopeasti ja henkilökohtaisesti. Psst: Älä pelkää tuoda kepeämpää ja humoristista sävyä sosiaalisen median sisältöihin. Huumori auttaa tekemään brändistäsi helposti lähestyttävämmän, sekä viestinnästä mieleenpainuvamman.
TikTok spessuvinkit:
Videot ovat tehokas tapa vaikuttaa kohderyhmääsi, ja kuten kaikki tietävät, videot ovat nyt se trendikkäin ja toimivin sisältömuoto.
Esittele tuotteitasi ja palveluitasi luovilla ja mieleenpainuvilla tavoilla. Jos sisältö on liian ”mainosmaista” - se ei toimi.
Luo osallistavia haasteita ja kannusta seuraajiasi osallistumaan niihin. Haasteet voivat innostaa seuraajiasi tuottamaan omaa sisältöä käyttäen tuotettasi tai palveluasi.
Hyödynnä TikTokin live-ominaisuutta, erityisesti tapahtumien yhteydessä! Live-lähetyksen avulla voit olla reaaliaikaisessa vuorovaikutuksessa kohderyhmäsi kanssa ja käyttää monikanavaisuutta tehokkaasti hyödyksi.
Toivottavasti sait tästä kirjoituksesta uusia ideoita ja inspiraatiota! Jos etsit kumppania, joka auttaa yritystäsi strategisesti sitouttamaan haluttua kohderyhmää, autamme mielellämme! Erikoisalaamme ovat räätälöidyt sosiaalisen median strategiat sekä TikTok-konseptoinnit, jotka suunnitellaan aina jokaisen yrityksen tarpeita tukien.
Comments