© 2020 Primaq Group Oy          Y-Tunnus 1533292-1         Tietosuojaseloste

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Primaq YouTube

"On suoraan sanottuna hölmöä, jos kustannukset tulevat vastaan messuhenkilöstöä harkitessa."

Suomen suurimman häämedian eli Häät-median missio on auttaa kaikkia hääpareja ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopiva tapa järjestää verrattomat häät helposti. He toteuttavat monipuolista häämediaa yhdistäen hääparit ja hääalan toimijat yhteen. Heille kertyy jatkuvasti kaikki alaan liittyvä tieto, jota sitten suodatetaan omiin medioihin: Häät-lehteen, somekanaviin ja nettisivuille. Häät.fi-sivut sisältävät hyödyllisiä työkaluja ja äärettömästi inspiraatiota. Sieltä löytyy esimerkiksi sormus- ja hääpukukone sekä työkaluja mm. muistilistan, budjetin ja vieraslistan suunnitteluun. Tyyliltään aidon, käytännönläheisen ja inspiroivan median toimitus poimii ahkerasti trendejä maailmalta, soveltaa suomalaisia hääperinteitä nykypäivän häihin ja julkaisee häätarinoita, joista on iloa omia häitään suunnittelevalle. Häät-media on kuin haltijakummi morsiamelle – mukana ollaan matkan jokaisessa vaiheessa, sallivalla otteella. Ei missään nimessä sormi pystyssä -meininkiä, vaan autetaan ihmisiä valitsemaan rohkeasti oma tie toteuttaa häät. 

”Haluamme korostaa sitä, että rakkaus kuuluu kaikille. Mitä oletkaan iältäsi, kooltasi, sukupuoleltasi tai ihonväriltäsi, valitse vain rohkeasti oma tiesi toteuttaa häät.”

Sari Yli-Salomäki perusti yrityksen vuonna 1993, ja ensimmäinen Häät-lehti ilmestyi keväällä 1994. Siitä lähtien se on ilmestynyt kaksi kertaa vuodessa. Alkuperäinen ajatus oli tuoda esiin muitakin juhlateemoja, mutta melko pian homma täsmentyi häihin. Takana on siis monta vuotta häiden parissa, mutta mielenkiinto pysyy, kun asioita tekee monipuolisesti. Häät-media tykkää testailla eri tekniikoita, toteuttaa erilaista visuaalisuutta ja kokeilla uutta. Jos tekee samalla kaavalla koko ajan, ihmiset kyllästyvät. Toinen elinehto on käyttää monipuolisesti eri medioita ja kanavia. Pääjuttu ei voi olla vain esimerkiksi lehti tai messut – myös verkossa ja somessa pitää pölistä. Somea kannattaa hyödyntää etenkin tapahtumien ympärillä, sillä some ja tapahtumat yhdistyvät yhä tiiviimmin yhteen kokonaisvaltaisiksi kampanjoiksi. Somen avulla tapahtumien vaikutus saadaan laajentumaan tapahtuman ulkopuolelle, tapahtumien vuorovaikutus paranee, liidejä tulee kerättyä enemmän ja ylipäätään tuntuma on nykyaikainen.

Häät-media tunnetaan alan keskuudessa varsin hyvin. Messut ovat yksi tärkeä taho, missä he näkyvät. Häät-media haluaa olla kumppani mahdollisimman monelle erilaiselle tapahtumalle. He miettivät aktiivisesti, minkälaista yhteistyötä messujärjestäjien kanssa voisi tehdä, toinen toistensa kanavissa. Tavoitteena ei missään nimessä ole kilpailla messujen kanssa, vaan nimenomaan toimia yhteistyössä. Mikäli häämessuja ei järjestettäisi ollenkaan, olisi koko yrityksen vaikea toimia. Yksi Häät.fi-sivuston klikatuimmista sivuista onkin Häämessukalenteri.

”Tykkään työssäni antaa ideoita ja sparrausta. Urani aikana olen nähnyt paljon kehityskaaria asiakkaissa – se antaa minulle niin paljon. Siinä oppii itse valtavasti, kun pääsee asiakkaiden kanssa syviin keskusteluihin ja ymmärtämään heidän arkeaan.” 

Messuilun kautta Häät-median ja Primaqinkin tiet kohtasivat. Alun perin Primaq löytyi Sarin metsästäessä vuokra-iPadeja Googlesta. Tarkoitus oli tuoda netissä pyörivä Vuoden kaunein sormus -äänestys iPadien avulla myös messuosastolle. Psst: tämä jo 12. kertaa järjestetty kilpailu on toiminut ponnahduslautana monen suomalaisen korumuotoilijan nousukiidolle. Juuri tällaiset, aidosti kaikkia osapuolia auttavat prokkikset antavat Sarille eniten. Tutustu kilpailuun täältä: https://www.haat.fi/artikkeli/laheta-luomuksesi-vuoden-kaunein-sormus-kilpailuun 

Toimintavarmat ja helppokäyttöiset iPadit ovat hoitaneet hommaansa jo monilla häämessuilla aina pyörittäen jotain ajankohtaista äänestystä. Lisäksi messuilun apuna käytetään aktiivista lehtimyyntiä tekevää promoottoria. Näin kaikki saavat keskittyä omaan ammattiosaamiseensa – tapahtuma-alan ammattilainen taitaa käytännön asiat ja osaa lähestyä messukävijöitä oikealla tavalla, ja Häät-median edustajille jää aikaa B2B-puoleen. Sari itse ei tykkää olla suuna päänä tapahtumissa omalla osastolla toitottamassa tuotteitaan, ja sama homma on monilla muilla. Nytpä ei tarvitse. 

Sari kuvailee messukumppanuutta Primaqin kanssa toimivaksi: Primaqilta saa aina sellaisen fiiliksen, että ”jes, okei, järjestyy!”. Asiointi tuntuu mukavalta ja helpolta, eikä vastassa ole mitään monimutkaista kaavakesysteemiä, vaan suora, henkilökohtainen yhteys. Primaq brändinä on melko lähelle tuleva – aina kysellään miten myynnit ovat menneet ja mikä on ollut uuden lehden vastaanotto. Messuilla toimitaan tuloshakuisesti, ja promoottorille on tärkeää päästä tavoitteeseensa. Näitä asioita osataan oikeasti ajatella ja ne kiinnostavat. Siitä tulee lämmin ja luotettava fiilis.

Sarin mielestä on suoraan sanottuna hölmöä, jos kustannukset tulevat vastaan ulkopuolista messuhenkilöstöä harkitessa. Suhteessa muihin kuluihin se ei paljoa maksa. Sekin on hölmöä, jos epäillään etteikö promoottori ymmärtäisi alaa, jolla asiakasyritys toimii. Eihän se promoottori välttämättä niitä kauppoja klousaa – paikalla on myös yrityksen oma asiantuntija/myyjä sitä varten. Kun on asiansa osaavan messukumppanin kanssa liikenteessä, hyödyt ovat silminnähtäviä ja tulokset puhuvat puolestaan. Messuinvestointi ja messujen kävijäpotentiaali tulee hyödynnettyä paremmin, yrityksen edustajat saavat itse keskittyä olennaiseen ja ennen kaikkea, promoottori taitaa tilanneherkkyyden. Hän ei paukuta samaa viestiä kaikille, vaan osaa asiakasta lukien nostaa esille kullekin sopivia näkökulmia yrityksen myyntipuheesta. 

Häät-median B2B-sivustolta löytyy Primaqin kanssa yhteistyössä kirjoitettu postaus koskien syitä, miksi palkata asiansa osaava promoottori häämessuille. Pääset lukemaan sen tästä.




Avainsanoja: Häät-media, Häämessut, Messujärjestelyt, messuosasto, iPad vuokraus, Primaq