Jo yläasteikäisenä valokuvaamista harrastaneen ja kokopäiväisestä kuvaajan ammatista unelmoineen Emmi Pahkasalon ei ollut alun perin tarkoitus päätyä digitaalisen markkinoinnin ja valokuvaamisen pariin. Lopulta kuitenkin alaa kohtaan syttynyt palo vei mennessään!

“Opiskelin alun perin täysin erilaisella alalla, mutta tehdessäni töitä opintojen ohella osa-aikaisesti eräässä markkinointitoimistossa, ymmärsin että minulla olikin markkinoinnin tehtäviä kohtaan paljon suurempi palo. Kesäkuussa 2021 hakeuduin Rastor-instituutin kautta oppisopimusopiskelijaksi, ja kesäkuussa 2021 aloitinkin Primaqilla markkinointiviestinnän ammattitutkinnon oppisopimuksella”, kertoo nyt kaksi vuotta Primaqilla työskennellyt Emmi Pahkasalo.
Jo heti alusta alkaen Primaqilla huomattiin Emmin valtava potentiaali ja hän pääsi tekemään monipuolisesti töitä sisällöntuottajan tehtävissä. Emmi kokeekin saaneensa oppisopimuksen ohella paljon uutta tietoa ja käytännön taitoa digitaalisesta markkinoinnista sekä unelmahommastaan, valokuvaamisesta.
“Näissä valokuvaajan tehtävissä olen saanut valtavasti varmuutta aina erilaisista kuvaustilanteista niihin parhaiden kuvakulmien ja ideoiden löytämiseen! Tässä työssä kameran edessä on ollut aivan kaikkea aina sisustustuotteista tehdashalleihin, sähköpyöriin ja kauppakeskuksiin”, Emmi kertoo.
Kahden vuoden aikana vastuu on kasvanut entisestään, erityisesti kuvallisesta tuotannosta – tänä päivänä Emmi vastaakin suurimmissa määrin Primaqin visuaalisten sisältöjen tuottamisesta.
Nousujohteista ammatillista kasvua digitaalisen markkinoinnin saralla
Emmi on ollut monessa mukana niin kuvaustöiden saralla kuin myös yrityksemme sisäisissä muutoksissa. Tiimityöskentelyn myötä Emmi kiinnitettiin Primaqin ykkösvalokuvaajaksi ja nykyään hän työskentelee Creative Designer & Photographer -nimikkeiden alla.
“Urani aikana Primaq on ottanut suuria kehitysaskeleita, ja olen päässyt näkemään paljon aina tiimiytymisestä palveluiden uudelleenmuotoiluun. Toimintamallit ovat kehittyneet suunnitelmallisemmiksi ja omaa työtään on helpompi organisoida.”
Tällä hetkellä Emmin työlautasella on valtaosa Primaqin tuottamasta kuvallisesta ja videollisesta sisällöstä, minkä lisäksi hän on osana Primaqin sisäistä markkinointitiimiä sekä osallistuu aktiivisesti myös tiimien kanssa erilaisten sisältöjen suunnitteluun ja toteutukseen.
“Tulevaisuudelta odotan nousujohteista ammatillista kasvua ja oman ammattitaitoni jatkuvaa kehittämistä sekä kasvattamista kokonaisvaltaisesti digitaalisen markkinoinnin saralla. Olen vähän sellainen tyyppi, joka haluaa aina oppia vähän lisää ja tehdä työt aina vähän paremmin.”