Primaq järjesti Virtuaalimessut ensimmäistä kertaa

Järjestimme toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna 1.-3.5.2020 Virtuaalimessut ensimmäistä kertaa osoitteessa www.virtuaalimessut.com. Koko projekti syntyi tapahtumien hulinan ikävöinnistä, halusta tukea yrityksiä ja yrittäjiä tässä vallitsevassa tilanteessa sekä tuodaksemme yhteisöllisyyttä ja kevätfiilistä meille kaikille.

Meille tuli niin kova ikävä tapahtumien hulinaa, että päätimme siirtää messut verkkoon. Virtuaalimessut ovat uudenlainen tapa toteuttaa messut – kaikki tapahtuu verkossa ja osallistuminen on vain klikkausten päässä. Näytteilleasettajiin ja heidän tuotteisiinsa/palveluihinsa tutustutaan ja ostoksia tehdään rennosti suoraan kotisohvalta. Perinteiset fyysiset messut sitovat paljon resursseja ja rasittavat ympäristöä – tämä on meidän vaihtoehtoinen ratkaisumme.

Ensimmäistä kertaa toteutettavien Virtuaalimessujen nimi oli Virtuaalimessut x Kevätmessut3-päiväiset messut kokosivat yhteen sesonkiin sopivia toimijoita seuraavin aihealuein: 



1. Puutarha  = Puutarhan tuotteet; kasvit ja ruukut, puutarhakalusteet, grillit ja muut sähkölaitteet, siemenet ja sipulit, puutarhanhoitovälineet, käsineet ja muu varustus 

2. Sisustaminen  = Sisustustuotteet; tekstiilit, kalusteet, astiat, koriste-esineet, julisteet ja taulut, keittiötarvikkeet, valaisimet

3. Remppa = Kuluttajakäyttöön tarkoitetut työkalut, rakennustarvikkeet, maalit ja tapetit, työvaatteet


4. Vapaa-aika ja eläimet = lemmikit, urheilu, retkeily, muut harrastukset ja tarvikkeet sekä oheistuotteet



Kunkin aihealueen alta löytyi siihen liittyvät näytteilleasettajayritykset virtuaalisine messuosastoineen.  Messut tapahtuivat osoitteessa www.virtuaalimessut.com mutta pölinää tapahtui myös Virtuaalimessujen Instagramissa, Facebookissa sekä Facebook-tapahtumassa. Somekanavissa jaoimme näytteilleasettajien tietoiskuja, tarjouksia sekä arvontoja.

Virtuaalimessut x Kevätmessuilla oli mukana 61 suomalaista yritystä ja messuvieraita kävi kolmen päivän aikana yli 10 000 hlö. Messusivuja selailtiin lähes 100 000 kertaa!

Virtuaalimessut saivat hienon vastaanoton. Pääsimme sen saralla jopa Telian #yhdessä -kampanjaan mukaan tv- ja somemainoksineen! Markkinoimme messuja etukäteen kohdennetusti Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa. Lisäksi hyödynsimme puskaradiota.

Kiitos kaikille mukaan lähteneille näytteilleasettajille ja messuvieraille – kiitos aktiivisuudestanne, hienoista messutarjouksista ja niiden hyödyntämisestä sekä siitä, että olitte mukana kokeilemassa jotakin uutta. 🖤

Opimme ensimmäisistä Virtuaalimessuista paljon, ja ensi kerralla osaamme taas paremmin! Me tykkäämme innovatiivisesti kokeilla uusia juttuja, ja tämä oli onnistunut sellainen. Seuraamalla @Virtuaalimessut somessa, pysyt perillä seuraavista messuista. 🌸






  © 2020 Primaq Group Oy          Y-Tunnus 1533292-1         Tietosuojaseloste

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Primaq YouTube