Virtuaalinen Kauneusviikko


Primaq järjesti Virtuaalisen Kauneusviikon 25.-30.6.2020 osoitteessa www.virtuaalimessut.com. Kuluttajille suunnattu Kauneusviikko-tapahtuma kokosi yhteen kauneusalan toimijoita päästä varpaisiin, kirjaimellisesti. Mukana oli neljä aihealuetta: Kasvot, Hiukset, Kynnet ja Vartalo. Lähes viidenkymmenen näytteilleasettajan joukosta löytyi niin pieniä kuin isojakin kauneusalan brändejä. Oli hienoa saada paljon etenkin suomalaisia yrityksiä mukaan.


Jokaisella näytteilleasettajalla oli oma virtuaalinen messuosastonsa, jossa messutarjoustuotteet olivat esillä. Näytteilleasettajien tuntuvien messutarjousten lisäksi mukana oli viikon täydeltä mielenkiintoista ohjelmaa: artistien live-keikkoja, ammattilaisten tietoiskuja, päivittäin uusia arvontoja, tuote-esittelyitä ja kauneusniksejä. Ohjelmanumeroita kuvattiin live-lähetysten välityksellä Messutoimistosta, eli Primaqin toimistolta Espoosta. Tekokukka.fi sponssasi meille upean messuseinän, jonka edestä lähetyksiä kuvattiin.



Toteutimme tapahtumaan kaiken itse: visuaalisuuden, markkinoinnin, myynnin, sivujen rakentamisen ja muun teknisen toteutuksen, sisällöntuottajien haalimisen, ohjelman suunnittelun, koordinoinnin ja toteutuksen, juonnot, kuvaukset, aikataulutukset ja niin edelleen. Messujen pääyhteistyökumppanina toimi Oriflame – he lähtivät mukaan isolla messuosastolla, päivittäisillä ohjelmanumeroilla ja kahdella rekryhetkellä. Heidän päätavoitteenaan oli saada rekryttyä Brand Partnereita tapahtumasta. Rekryhetket kuvattiin livenä messutoimistolta; Primaqin Paula ja Anu haastattelivat Oriflamen toimitusjohtajaa sekä Brand Partneria aiheesta.


Virtuaalinen Kauneusviikko on nyt tullut päätökseen. Päällimmäisenä mielessä energiset ja positiiviset kohtaamiset messukävijöiden ja näyteilleasettajien kanssa. Tapahtuma loi paljon keskustelua somekanavissa ja toi varmasti paljon näkyvyyttä mukana olleille näytteilleasettajille. Meille on erityisen tärkeää kuulla palautetta Kauneusviikosta, jotta voisimme kehittää konseptista vieläkin toimivamman. Lähetimme heti tapahtuman päätyttyä tyytyväisyyskyselyn kaikille mukana olleille. Tähän asti tulleet palautteet ovat olleet todella positiivisia – osa näytteilleasettajista kertoi näiden päihittäneen jopa fyysiset messut. Paljon olemme saaneet kommenttia siitä, että tällainen ostokanava tulee olemaan tulevaisuutta ja tullut jäädäkseen.



Huomasimme selkeästi ajankohdan ja hellesään vaikutuksen messuliikenteeseen. Sateisena arkipäivänä (ti 30.6.) kävijämäärä tuplaantui aurinkoisesta aloituspäivästä (to 25.6.). Onneksi kuitenkin vilinää riitti ja messuvieraiden vastaanotto oli todella positiivinen – eniten kehuttiin ohjelmaa, energistä meininkiä ja messutarjoustuotteiden monipuolisuutta. Messujen tuotosta käytettiin 50% markkinointiin: messuja markkinoitiin kohdennetusti Instagramissa, Facebookissa ja Googlessa. Kuusi päiväinen Kauneusviikko tavoitti yhteensä 150 000 uniikkia ihmistä, joista neljännes klikkasi itse messusivustolla.

Idea koko messuihin lähti siitä, kun kaikki fyysiset tapahtumat ovat olleet tauolla, ja me päätimme siirtää ne verkkoon – eli sinne mistä kuluttajat tällä hetkellä parhaiten tavoittaa. Tavoitteenamme oli järjestää pöpövapaa kauneustapahtuma tukien suomalaisia yrityksiä, tavoitteena kasvattaa heidän näkyvyyttään ja myyntiään.

Lämmin kiitos kaikille Virtuaalisella Kauneusviikolla mukana olleille koko Virtuaalimessujen tiimiltä. Seuraamalla @virtuaalimessut somessa, pysyt perillä tulevista tapahtumista 😉

  © 2020 Primaq Group Oy          Y-Tunnus 1533292-1         Tietosuojaseloste

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Primaq YouTube