Miksi käyttää yritysprofiilia Instagramissa?

Vuonna 2016 Suomalaisia Instagramin käyttäjiä oli jo parisen miljoonaa, ja heistä 70% käytti sitä päivittäin. Tämä käyttäjäkunta on parhaiten yritysten tavoitettavissa yritysprofiilin avulla. Yritysprofiilin luominen on ilmaista ja sen perustaminen helppoa – siihen tarvitsee vain yrityksen Facebook-tilin, joka linkitetään Instagram-tiliin. Näin yrityksen tiedot ja kontaktit voidaan siirtää suoraan Facebookista, joka siis omistaa Instagramin. Erot yritysprofiilin ja tavallisen profiilin välillä ovat pieniä, mutta tärkeitä. Yritysprofiilin ominaisuudet auttavat markkinoinnissa, myynnissä ja asiakashankinnassa. Muutamia yritysprofiilin plussia ovat: - ota yhteyttä -nappi - sijaintitiedot kartalle - toimialaluokitus - mahdollisuus maksullisiin mainoksiin - seuraajatiedot (analyysi seuraajista) Instagram-profiiliin saa mukaan yrityksen sijaintitiedot, sekä toimialaluokituksen (esim. ”kauneudenhoito” tai ”ravintola” jne.). Instagramin kautta voi ottaa yrityksiin yhteyttä, esim. soittamalla, lähettämällä viestin tai sähköpostin tai etsimällä reittiohjeet. Profiiliin tulee, aivan kuten Facebookissakin, toimintokehotus, jonka tavoitteena on rohkaista asiakasta suoraan yhteydenottoon. Kävijätietojen tarjoama analytiikka on todennäköisesti tärkein syy miksi yritysprofiiliin päädytään. Seuraajamääristä ja itse seuraajista saa kattavaa tietoa esimerkiksi heidän sukupuolen, ikäryhmän tai maantieteellisen sijainnin perusteella. Tiedot näkyvät myös julkaisukohtaisesti (näyttökerrat, julkaisun klikkaukset, kattavuus, sitoutuneisuus). Tietoja voi tarkastella viikon tai 30 päivän aikajänteellä. Näin saa tietoa, miten moni seuraajista on nähnyt julkaisun tai sitoutunut siihen, ja näiden kautta päätellä yleisiä kehityssuuntia. Tiedot auttavat määrittämään paremmin optimaaliset julkaisuajat, sekä saamaan aikaan parhaan mahdollisen sitoutumisprosentin. Muutenkin yritysprofiilille näkyy paljon enemmän statistiikkatietoja kuin tavalliselle henkilökohtaiselle profiilille. Statistiikasta saa tietoa esimerkiksi siitä, - mitkä ovat parhaat julkaisut - julkaisujen kattavuus ja seuraajien sitoutuminen - mihin aikaan tilin seuraajat käyttävät Instagramia - seuraajien ikä, sukupuoli ja asuinpaikka Instagramia kehitetään jatkuvasti ja uudet ominaisuudet tulevat yleensä testimielessä näkyville vain pienemmälle porukalle, ennen kuin ne ovat kaikkien saatavilla. Vaikkei tähän porukkaan pääsemisestä olekaan takuita, on se todennäköisempää yritysprofiiliin vaihtaneille kuin tavallisen profiilin käyttäjälle. Miksi yrityksen kannattaa olla somessa ylipäätään? Lue tästä.


Hakusanat: Someassari, yritysprofiili Instagramissa, yritysprofiili, some, sosiaalinen media

  © 2020 Primaq Group Oy          Y-Tunnus 1533292-1         Tietosuojaseloste

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey LinkedIn Icon
  • Primaq YouTube