top of page

Primaq x hoya lens finland
 

Merkittävää brändinäkyvyyden kasvua järjestelmällisellä ja toimialan erityispiirteet huomioivalla sisällöntuotantostrategialla. 

Primaqin ja HOYA Lens Finlandin välinen yhteistyö alkoi maaliskuussa 2021, kun HOYA etsi kumppania hallitsemaan sosiaalisen median kanaviaan. Ajatus ulkoistamisesta syntyi tarpeesta vapauttaa omia resursseja ja aikaa. Primaq astui mukaan täydellisellä hetkellä ja seurauksena syntyi kumppanuus, joka on kehittynyt ja vahvistunut vuosien varrella. 

“Toimimme hyvin spesifillä alalla, joka vaatii paljon alan tietämystä ja asiantuntemusta. Alkuun meillä oli epäilyksiä siitä, miten täysin ulkopuolinen toimija pystyy tuottamaan sopivaa sisältöä. Nyt voimme omien kokemuksiemme perusteella todeta, että Primaq saa haltuun myös vaativampaa ja teknisempää asiantuntemusta vaativat alat.” 

- Henna Elomaa, markkinointikoordinaattori, HOYA 

Täsmätekemistä oikeissa kanavissa – tuloksena 719 % kasvu

Aluksi Primaq keskittyi tuottamaan HOYAn Facebook- ja Instagram-tileille laadukasta sisältöä, joka lisäisi ja kehittäisi HOYAn brändinäkyvyyttä digitaalisessa ympäristössä. Vuosien varrella yhteistyö on laajentunut ja vuonna 2024 HOYAn digitaalisen markkinoinnin sisältöihin lukeutuvat myös B2B-kohderyhmälle suunnatut LinkedIn-sisällöt, kohdennetut Meta- ja LinkedIn-mainoskampanjat sekä trendikkäät Instagram Reels -lyhytvideot, jotka ovat tuoneet HOYAn brändiä esille aivan uudella tavalla. Lyhytvideotuotannon aloittamisen jälkeen HOYAn Instagram-tilin kattavuus kasvoikin kahden kvartaalin aikana 75 %, profiilivierailut 719 % ja sisältöjen vuorovaikutukset 100 %.  

HOYA Referenssi

“Meidän oma LinkedIn-markkinointimme oli todella vaatimatonta ja melkein olematonta. Primaqin myötä olemme saaneet näkyvyyden ja seuraajamäärän kasvuun myös LinkedInin puolella.” 

Hoya Lens Finland 1.jpg

Asiantuntijanäkemyksiä ja uusia ideoita 

Primaqin asiantuntijanäkemykset ja uudet ideat ovat tuoneet HOYAlle konkreettisia hyötyjä, jotka näkyvät erityisesti yrityksen sosiaalisen median presenssin kehittymisessä. Sisällöt ovat nyt monipuolisia ja ammattimaisia, mikä on vahvistanut HOYAn uskottavuutta digitaalisessa ympäristössä.  
 

Primaqin tarkka ymmärrys kohdennetusta mainonnasta, algoritmien toiminnasta ja ajankohtaisista trendeistä on tuonut HOYAlle lisäarvoa, joka näkyy niin strategisessa suunnittelussa kuin käytännön toteutuksissa. Täsmälliset kohdennukset ja trendien hyödyntäminen ovat auttaneet tavoittamaan oikeat kohderyhmät tehokkaasti, mikä on tehnyt markkinoinnista tuloksellisempaa. Yksi konkreettinen esimerkki yhteistyön tuloksista on HOYAn digitaalisten kanavien näkyvyyden merkittävä kasvu. Pelkästään vuoden 2024 toisella ja kolmannella kvartaalilla Primaqin tuottamat sisällöt saavuttivat yli 1,2 miljoonaa näyttökertaa. 

"Primaq on saavuttanut juuri sen, mitä lähdimme hakemaan – ja tehnyt sen erinomaisesti." 

Enemmän aikaa omaan ydinosaamiseen 

Yhteistyö Primaqin kanssa ratkaisi yhden HOYAn suurimmista markkinointihaasteista: resurssien ja ajan puutteen. Primaqin työskentelytavat, kuten vuosikellon hyödyntäminen, itsenäinen ideointi ja selkeä viestintä, ovat tehneet yhteistyöstä sujuvaa ja vaivatonta.  

 

“Yhteistyö Primaqin kanssa on helpottanut omaa työarkea huomattavasti. Ilman Primaqia sosiaalisen median markkinointimme olisi ollut näiden vuosien aikana aika erilaista. Se olisi varmaan edelleen kotikutoista ja vaatimatonta”. 

 

Ennen yhteistyötä HOYAn sosiaalisen median sisällöt olivat pääasiassa satunnaisia orgaanisia postauksia. Nyt HOYA on päässyt hyötymään jatkuvasta ja tavoitteellisesta tekemisestä, joka tukee yrityksen viestintää niin B2B-asiakkaille kuin kuluttajillekin. Tämä on mahdollistanut huomion keskittämisen tärkeimpiin tuotteisiin ja brändiviestien kirkastamisen. 

Hoya Lens Finland 2.jpg
Primaq ideointipalaveri.jpg

HOYA Vision Care – maailman johtava silmälasilinssien sekä muiden optisten tuotteiden valmistaja yli 60 vuoden ajan. 

HOYA Lens Finland Oy on osa kansainvälistä HOYA Vision Care -konsernia, joka tunnetaan innovatiivisista optisista tuotteistaan ja ratkaisuistaan. HOYA kehittää ja valmistaa huippulaadukkaita silmälasilinssejä ja pinnoitteita, jotka tarjoavat parhaan mahdollisen näkömukavuuden ja suojan kuluttajille ympäri maailman. Globaalisti HOYA toimii 52 maassa, työllistää yli 18 000 henkilöä ja operoi 45 laboratoriossa. 

Suomessa HOYA työllistää yli 20 asiantuntijaa, jotka tarjoavat paikallista tukea ja palvelua asiakkailleen. Yritys keskittyy tarjoamaan näönhuollon ammattilaisille ratkaisuja, jotka tukevat optikkoliikkeiden menestystä; korkealaatuiset linssit, saumattomasti integroidut järjestelmät, koulutus sekä monipuoliset ja luotettavat palvelut. HOYA yhdistää paikallisen asiantuntemuksen globaalin innovaatioverkoston voimavaroihin, mikä tekee siitä luotettavan kumppanin optikkoliikkeille ympäri Suomen. 

OTA MEIHIN YHTEYTTÄ

Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian – tyypillisesti seuraavana arkipäivänä. Halutessasi voit olla meihin yhteydessä myös puhelimitse tai sähköpostitse

Kiitos yhteydenotosta! Palaamme sinulle mahdollisimman pian.

Primaq logo

Primaq Group Oy
Tähdenlennonkuja 1, 2nd floor
02240 Espoo


 

+358400737273

Menestyjät Primaq 2024
Menestyjät-sertifikaatti
Luotettava kumppani -logo

© Primaq Group Oy 2025 Y-tunnus: 1533292-1 

Subscribe to our newsletter

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • TikTok
bottom of page