top of page

Google shopping-mainonta

Digitaalinen kaupankäynti kasvaa päivä päivältä, ja yhä useampi kuluttaja aloittaa ostosmatkansa verkosta. Google Shopping -mainonnan avulla varmistat, että juuri sinun tuotteesi nousevat suoraan Googlen hakutulosten kärkeen ja tavoittavat potentiaaliset asiakkaat juuri oikealla hetkellä.

85 %
maksetusta Google-liikenteestä on peräisin Shopping-mainoksista.

600 %
korkeampi CTR verrattuna tavallisiin hakusanamainoksiin.

Primaq

mitä google shopping-mainonta on ja mitä sen tekeminen edellyttää?

Google Shopping-mainonta on mainontamuoto, jolla yritys voi esitellä verkkokauppansa tuotteita suoraan mm. Googlen hakutuloksissa ja kuvahaussa sekä Shopping-välilehdellä. Mainoksessa näkyy tuotteen nimi, kuva, hinta sekä mahdolliset tuotearvostelut tähtiasteikolla. Käytännössä kyseessä on siis digitaalinen näyteikkuna, joka näyttää ihmisille juuri sellaisia tuotteita, joita he kunakin hetkenä etsivät.  

Google Shopping -mainonta on tarkoitettu fyysisten tuotteiden mainostamiseen, minkä vuoksi se edellyttää toimivaa verkkokauppaa, tuotesyötettä sekä mahdollisuutta lähettää Googlelle ajantasaiset tuotetiedot vähintään 30 päivän välein.  

Shopping-mainontaa varten yrityksen tulee lisätä oma tuotesyötteensä Googlen Kauppiaskeskukseen. Kauppiaskeskus yhdistetään Google Ads -tiliin, minkä avulla kauppiaskeskuksessa olevia tuotteita voidaan mainostaa. Shopping-mainonnassa käytetään avainsanojen sijasta nimenomaan Kauppiaskeskuksessa olevia tuotemääreitä, minkä ansiosta mainoksia näytetään automaattisesti silloin, kun ne vastaavat käyttäjien hakuja.

Google Ads

myyntivalmiit
liidit

Shopping-mainonnalla näytät tuotteitasi vain ostohakuisille asiakkaille. Shopping-mainonnan avulla tarjoat tiettyä tuotetta etsiville henkilöille suoraa tuotetietoa jo hakutulossivulla, minkä ansiosta vain aidosti kiinnostuneet ihmiset ohjautuvat verkkokauppaasi – ja heistä osa myös taatusti ostaa. Shopping-mainonnalla onkin tyypillisesti erinomainen ROAS.

ei turhia
kuluja

Shopping-mainonnassa maksat vasta silloin, kun joku klikkaa mainostasi ja siirtyy verkkokauppaasi. Tuotetietojen esittely jo hakutuloksissa mahdollistaa ihmisille eri jälleenmyyjien vertailun jo ennen verkkokauppaan siirtymistä, jolloin jokainen klikki tulee ihmiseltä, joka on valinnut juuri sinut. Ei siis turhia klikkejä ja hukkaan heitettyjä mainoseuroja.

saat dataa kilpailijoistasi

Oman mainosdatasi lisäksi saat käyttöösi vertailudataa, minkä avulla voit saada syvällisen käsityksen siitä, miltä markkinoiden kilpailutilanne näyttää. Impressio-osuusdatan ja hintatarjoussimulaattorin, avulla tunnistat parhaat kasvumahdollisuudet ja paikallistat, missä kohti voit parantaa mainosstrategiaasi. 

Primaq

​miksi valita primaq?

  • Sertifioidut asiantuntijat. Meillä Google-mainontaa tekevät vain Googlen sertifikaatteja suorittaneet digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijat. 
     

  • Ei piilokustannuksia. Emme piilota kuluja tai laskuta ylimääräistä. Palvelussamme on kiinteä ennalta sovittu kuukausilaskutus.  

  • Ei arvailuja. Seuraamme mainonnan tuloksia reaaliaikaisesti ja optimoimme mainontaa saavutettujen tulosten mukaan.  

  • Läpinäkyvä ja säännöllinen raportointi. Raportoimme säännöllisesti mainonnan eteen tehdyistä toimenpiteistä ja niiden tuomista tuloksista. Pidämme asiakkaamme jatkuvasti ajan tasalla heidän kampanjoidensa etenemisestä. Lisäksi jokaisella asiakkaallamme on jatkuva ja esteetön pääsy omaan Kauppiaskeskukseensa ja Google Ads -tiliinsä. 

Meihin ovat luottaneet​​

Primaq referenssit

Älä jää jälkeen digitaalisen kaupankäynnin kehittymisessä  

Kuluttajien ostokäyttäytymisen painottuessa päivä päivältä enemmän verkkoon, on verkkokauppojen keksittävä keinot nousta esiin tuhansien vaihtoehtojen joukosta. Jos siis haluat erottua kilpailijoistasi ja ohjata verkkokauppaasi ostovalmista liikennettä, kannattaa Google Shopping -mainonnasta ottaa kaikki ilo irti – ja se on nimenomaan meidän työtämme.  

Ota yhteyttä
bottom of page