top of page

facebook-markkinointi yrityksille

Facebook on sosiaalisen median palvelu, jossa yhdistyy kaikki, mitä digitaaliselta markkinoinnilta voi toivoa; tunnettuuden lisäämisen, verkkosivuliikenteen kasvattamisen, nykyisten asiakassuhteiden vahvistamisen, liidigeneroinnin ja uudelleenmarkkinoinnin sekä tarkasti mitattavissa olevat tulokset. Facebook on täydellinen työkalu valjastamaan orgaanisen ja mainonnan parhaimmat puolet.  

Millaisille yrityksille Facebook-markkinointi sopii? 

Facebookilla  on noin 2,5 miljoonaa suomalaista käyttäjää ja lähes 3 miljardia käyttäjää maailmanlaajuisesti. Facebookilla on siis laaja ja monimuotoinen kyttäjäkunta, minkä takia siellä voikin menestyä millainen yritys tahansa toimialasta riippumatta, olipa kyse sitten paikallisesta kahvilasta tai monikansallisesta teknologiayrityksestä. 

Facebook markkinointi
Sosiaalisen median markkinointi

tavoita
laajasti

Facebook on edelleen yksi maailman suurimmista sosiaalisen median alustoista. Kun kohdennat viestisi oikein, avaa Facebookin laaja käyttäjäkunta oven miljoonien ihmisten tavoittamiseen.  

mainosta tehokkaasti

Facebookin mainostyökalut mahdollistavat tarkan segmentoinnin – voit kohdentaa mainoksiasi juuri niille ihmisille, jotka ovat todennäköisimmin kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi.

mittaa
tarkasti

Facebookin analytiikkatyökalut antavat reaaliaikaista tietoa orgaanisten sisältöjen ja mainoskampanjoiden suorituskyvystä, mikä mahdollistaa sisältöstrategian tehokkaan optimoinnin.

miksi valita primaq?

Olemme sosiaalisen median markkinoinnin edelläkävijä.
 Olemme auttaneet satoja yrityksiä menestymään somemarkkinoinnin keinoin jo vuodesta 2016 lähtien. Meillä on vahvaa näkemystä ja ennen kaikkea kokemusta siitä mikä toimii ja mikä ei.  

  

Meillä on erityinen kyky ottaa omaksemme mikä tahansa toimiala. 

Olemme tuottaneet sisältöä kaikenlaisille yrityksille aina IT- ja rahoitusalalta monimutkaiseen teknologiaan ja elintarvikkeista terveyteen ja hyvinvointiin. Ymmärrämme B2B- ja B2C-markkinoinnin vaatimusten eroavaisuudet – yli puolet asiakkaistamme toimiikin B2B-puolella. 

 

Maksettu somemainonta on erikoisosaamistamme. 

Sertifioidut asiantuntijamme panostavat erityisesti näyttävään ja brändi-ilmeen mukaiseen liikkuvaan kuvaan, videomateriaaliin sekä audioon. Saamme usein palautetta siitä, että tekemämme mainokset tuottavat erinomaisia tuloksia. 

 

Meillä tähdätään aina voittavaan strategiaan.  

Me emme postaile mitään someen vain huvin vuoksi. Meillä kaikki tekeminen pohjautuu asiakkaan liiketoimintastrategiaan ja tavoitteisiin – sosiaalisen median sisällöntuotanto suunnitellaan huolella palvelemaan kokonaisuutta.  

Saat saman katon alta kaiken tarvitsemasi tulokselliseen somemarkkinointiin.  

Tuotamme sosiaalisen median markkinointia avaimet käteen -periaatteella. Saat meiltä vuosikellon, luovat ideat, kiinnostavat tekstit ja näyttävät visuaaliset still- ja videokuvamateriaalit, grafiikat, mainonnan, oikea-aikaisen julkaisun sekä tilien moderoinnin.  

Monikielinen sisällöntuotanto laajemman tavoittavuuden ja kansainvälistymisen tueksi. 

Tuotamme sosiaalisen median sisältöjä suomen kielen lisäksi myös englanniksi ja ruotsiksi. Tämä auttaa yritystäsi viestimään tehokkaasti myös Suomen rajojen ulkopuolelle. 

Raportoimme tuloksista sinulle säännöllisesti. 

Seuraamme ja analysoimme somemarkkinoinnin dataa ja tuloksia aktiivisesti, ja raportoimme niistä sinulle säännöllisesti. Kehitämme sisältöjä jatkuvasti paremmaksi saavutettuihin tuloksiin pohjaten.  

Meihin ovat luottaneet​​

Digitaalinen markkinointi
  • Kuka blogitekstimme kirjoittaa?
    Digitaalisen markkinoinnin, sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinninasiantuntijamme. Jos olet jo asiakkaamme, on kirjoittaja todennäköisesti joku oman asiantuntijatiimisi jäsenistä, jolloin asiantuntijat ovat jo valmiiksi perehtyneet yritykseesi, toimialaasi ja alasi terminologiaan. Blogiteksti käy aina useamman silmäparin läpi parhaan mahdollisen laadun takaamiseksi.
  • Mitä hyötyä yritysblogista on?
    Yritysblogista on useita hyötyjä, joista yksi merkittävimmistä on ehdottomasti orgaanisen hakukonenäkyvyyden parantaminen, ja sen myötä verkkosivuliikenteen kasvattaminen– tämä edellyttää kuitenkin sen, että tuotettava sisältö on hakukoneoptimoitua.Olemme esimerkiksi nostaneet itsemme ja asiakkaamme tiettyjen hakusanojen kärkeen pelkällä blogisisällöntuotannolla. Blogilla on kuitenkin myös lukuisia muita arvokkaita hyötyjä, kuten brändin rakentaminen ja asiantuntijamaineen vahvistaminen, potentiaalisten asiakkaiden houkutteleminen ja nykyisten asiakkaiden sitouttaminen tarjoamalla arvokasta ja informatiivista sisältöä. Yritysblogi on äärimmäisen tehokas digimarkkinoinnin työkalu, joka tuo yrityksen liiketoiminnalle pitkäaikaista hyötyä.
  • Kuinka usein blogikirjoituksia tulisi julkaista?
    Yritysblogiin kannattaa julkaista postauksia säännöllisesti, mutta tärkeintä on kuitenkin muistaa, ettei määrä korvaa koskaan laatua. Sopiva julkaisutahti riippuu siissiitä, kuinka paljon yrityksellä on sanottavaa ja kenelle. Blogitekstejä voidaan kuitenkin tuottaa hyvin moninaisesti eri aiheista, joten suosittelemmekin yleensä aina, että yritys julkaisisi vähintään yhden blogitekstin joka kuukausi.
  • Mitä aiheita blogissa kannattaa käsitellä?
    Yritysblogissa voi käsitellä monipuolisesti eri aiheita, jotka ovat relevantteja kohdeyleisölle ja tukevat yrityksen tavoitteita. Näitä ovat mm. tuotetiedot ja käyttövinkit, alan trendit ja uutiset, asiakastarinat ja suositukset, asiantuntijatekstit, henkilöstöesittelyt, yrityksen tausta ja arvot sekä ajankohtaiset aiheet, jotka herättävät kiinnostusta. Tärkeintä on tarjota arvoa ja hyötyä lukijoille samalla kun edistetään brändiä ja liiketoiminnan tavoitteita.
  • Mitä TikTok-tilin moderointi pitää sisällään?
    Primaq huolehtii siitä, että asiakkaan tileille tulleisiin viesteihin ja kommentteihin vastataan ja reagoidaan asiakkaan kanssa yhdessä sovitulla tavalla. Moderoinnin tärkeyttä ei voi korostaa liikaa, sillä sosiaalisen median kanavissa vuorovaikutus on ensisijaisen tärkeää ja tilit toimivat yhtenä asiakaspalvelukanavana. Osalle yrityksistä sosiaalinen media on jopa kaikkein tärkein asiakaspalvelukanava.
  • Miten tuotatte TikTok-videoita?
    Paras käytäntö TikTok-videoiden tuottamiseen riippuu asiakkaan liiketoiminnasta, tarjoomasta, tavoitteita ja resursseista. Voimme tuottaa videoita joko yrityksen omista valmiista materiaaleista tai kuvaamalla materiaalit itse asiakkaan kanssa sovitulla tavalla. Asiantuntijamme seuraavat aktiivisesti ajankohtaisia trendejä ja mukauttavat sisältöä yrityksen viestintätyyliin ja kohdeyleisöön sopivaksi. TikTok-videosta luodaan käsikirjoitus, jonka pohjalta videon sisältö tuotetaan ja editoidaan hyödyntäen tekstiä, audiota ja erilaisia tehosteita. Noudatamme videoiden ääni- ja musiikkisuunnittelussa tekijänoikeuslakeja, jotka pätevät kaikkiin yritysten julkaisemiin sosiaalisen median sisältöihin. Valmis video tarkistutetaan asiakkaalla, minkä jälkeen hyväksytty video julkaistaan sovittuna ajankohtana liittäen kuvatekstiin relevantit hashtagit parhaan näkyvyyden saavuttamiseksi. Huolehdimme myös tilin moderoinnista ja vastaamme kommentteihin ja viesteihin. Tällä prosessilla ja säännöllisellä vuorovaikutuksella asiakkaan kanssa varmistetaan, että sisältö on laadukasta, sitouttavaa ja linjassa yrityksen viestinnän kanssa.
  • Onko TikTok oikea kanava yrityksellemme?
    TikTokin sopivuus riippuu monista tekijöistä, joista olennaisimpana se, millaista liiketoimintaa yrityksenne harjoittaa, mitä se tarjoaa ja kenelle. TikTokin suosio on räjähdysmäinen, ja sieltä tavoittaakin ihmisiä nykyään useista eri ikäluokista. Jos kohdeyleisönne koostuu pääasiassa nuoremmista ihmisistä, ja erityisesti Z-sukupolven edustajista, on TikTok teille aivan ehdoton kanava.
  • Miten TikTokissa voi menestyä?
    TikTokissa trendien aallonharjalla pysyminen on kokopäivätyötä – se vaatii jatkuvaa seurantaa ja luovuutta. TikTokin päivittäisten trendientutkiminen auttaa pysymään ajantasalla siitä, mikä kiinnostaa käyttäjiä juuri nyt. Tärkeää on luoda myös omaa, uniikkia sisältöä, joka sopii brändillesi ja tavoitteillesi. Vuorovaikutus yleisön kanssakommenttien ja viestien kauttaauttaa vahvistamaan yhteyttä seuraajiisi. Kaiken kaikkiaan,TikTokissa menestyminen edellyttää huolellista suunnittelua ja ajankohtaisuutta; luovan, aidon ja erottuvan sisällön tuottaminen ja trendeihin tarttuminenvahvistaa positiivisesti brändimielikuvaa.
  • Paljonko somemainontaan kannattaa laittaa rahaa?
    Tähän kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Mainonnan budjettia miettiessä tulee ottaa huomioon mm. yrityksen tavoitteet, kohdeyleisö, kilpailutilanne, valitut mainosalustat, kampanjan kesto ja mittarit. Budjetti voi vaihdella suuresti eri yritysten välillä, mutta lähtökohtaisesti somemainonta on yritykselle kuin yritykselle aina kaikkein edullisin tapa mainostaa. Eri vaihtoehtojen testausja jatkuva optimointi ovat avainasemassa, kun määritetään, millainen budjetti toimii parhaiten liiketoiminnan tarpeiden kannalta. Annamme asiakkaalle aina oman ehdotuksemme sopivasta mainosbudjetista.

valitse voittava strategia ja luovat ideat

Vahva strateginen ymmärrys, innovatiivisuus ja luovat ideat sekä aito innostus ja intohimo on harvinainen yhdistelmä, jonka vain harva pystyy tarjoamaan. Jos etsit kumppania, joka ymmärtää liiketoimintasi tarpeet ja auttaa sinua saavuttamaan markkinointitavoitteesi, valitse Primaq.  

Tehosta facebook-markkinoinnin tuloksellisuutta näillä digimarkkinointipalveluilla: 

Ota yheyttä
bottom of page