top of page

instagram-markkinointi yritykselle

Instagram on visuaalisen tarinankerronnan keskus, jossa yrityksellä on mahdollisuus herättää brändinsä eloon todella monipuolisesti. Instagram tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia tavoittaa ja sitouttaa relevanttia yleisöä todella tehokkaasti. Vaikka kuva kertookin enemmän kuin tuhat sanaa, on pelkkiin näyttäviin kuviin luottaminen pelkkää tuhansien sanojen helinää. Instagram on vakavasti otettava markkinointikanava, jonka tuloksellinen hyödyntäminen peräänkuuluttaa strategista ajattelua ja datan hyödyntämistä.  

Millaisille yrityksille instagram-markkinointi sopii?

Instagram sopii markkinointikanavaksi niin B2B- kuin B2C-yrityksIlle, jotka haluavat luoda vahvan visuaalisen brändi-identiteetin yhdistettynä arvoa antavaan tekstisisältöön. Instagramin sisältö on helposti kaikkien tavoitettavissa, olipa kyseessä sitten kuluttaja tai osakeyhtiön toimitusjohtaja.   

Digitaalinen markkinointi.jpg
Instagram-markkinointi

Miksi Instagram on niin tehokas? 

Instagramin monipuolisuus tekee siitä korvaamattoman työkalun nykyaikaiselle yritykselle. Orgaaniset sisältömuodot antavat mahdollisuuden esitellä yritystäsi laadukkaiden kuvien ja videoiden muodossa, kun taas maksullinen mainonta tavoittaa kohderyhmäsi laserin tarkasti. Story-ominaisuus ja sen lukuiset vuorovaikutteiset elementit syventävät yhteyttä seuraajiisi, mahdollistaen entistä merkityksellisemmän vuoropuhelun. 

Instagram yhdistää saumattomasti brändin rakentamisen ja tavoitteellisen myynnin. Jos tavoitteenasi on johtaa kilpailua ja solmia syvällisiä suhteita kohderyhmääsi, Instagram ei ole pelkästään suositus – välttämättömyys, joka luo arvoa niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. 

miksi Instagram Reels parantaa Instagramin tuloksellisuutta merkittävästi? 

Instagram Reels on Instagramin vastine lyhytvideotrendiin, joka nousi räjähdysmäisesti koko maailman suosioon TikTokin myötä. Reelsit tarjoavat rennon ja luovan tavan tuoda esille yrityksesi persoonallisuutta.

 

Instagramin aktiivinen panostus Reels-sisältöön tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että ne saavat huomattavasti suuremman näkyvyyden kuin perinteiset julkaisut. Tämä on suora mahdollisuus laajentaa yrityksesi kohderyhmää, rakentaa brändin tunnettuutta ja kasvattaa yrityksesi digitaalista jalansijaa niin Instagramissa kuin sosiaalisessa mediassa yleensäkin nopeasti. 

 

Reelsit ovat paras tapa tavoittaa orgaanisesti uusia henkilöitä. Yrityksen strategiaan ja tavoitteisiin sekä kohderyhmätuntemukseen pohjaavan Reels-sisällön avulla on mahdollista nostaa Instagramin tuloksellisuus aivan uusiin lukemiin. 

Instagram mainonta
Sosiaalisen median markkinointi

Instagram on ensisijaisesti visuaalinen alusta, joka antaa yrityksille mahdollisuuden esitellä tuotteitaan, palveluitaan ja brändiään voimakkaasti ja vaikuttavasti. 

tavoita ja luo uutta kysyntää

Instagramin maailmanlaajuinen suosio ja käyttötavat mahdollistavat laajan tavoittavuuden. Instagram on äärimmäisen tehokas kanava kysynnän luomiseen. 

sitouta kohderyhmäsi

Instagramissa vuorovaikutuksen kynnys on matala, mikä tekee siitä loistavan alustan syvempien suhteiden luomiseen ja asiakastyytyväisyyden kehittämiseen. 

hallitse hashtagit

Sosiaalinen media on osalla ihmisistä korvannut perinteiset hakukoneet ensisijaisena tiedonhankinnan välineenä. Instagram ja siellä käytettävät hashtagit ovat monelle merkittävä tiedonhaun lähde – mikä on yrityksille iskun paikka.

miksi valita primaq?

Olemme sosiaalisen median markkinoinnin edelläkävijä.
Olemme auttaneet satoja yrityksiä menestymään somemarkkinoinnin keinoin jo vuodesta 2016 lähtien. Meillä on vahvaa näkemystä ja ennen kaikkea kokemusta siitä mikä toimii ja mikä ei.  

  

Meillä on erityinen kyky ottaa omaksemme mikä tahansa toimiala. 

Olemme tuottaneet sisältöä kaikenlaisille yrityksille aina IT- ja rahoitusalalta monimutkaiseen teknologiaan ja elintarvikkeista terveyteen ja hyvinvointiin. Ymmärrämme B2B- ja B2C-markkinoinnin vaatimusten eroavaisuudet – yli puolet asiakkaistamme toimiikin B2B-puolella.  

Laatua jokaisesta kuvakulmasta.  

Hallitsemme grafiikan, laadukkaan still- ja videokuvauksen sekä editoinnin. Meillä on silmää estetiikalle ja kyky yhdistää se tekniseen osaamiseen – tämä tarkoittaa, että sisältösi ei vain näytä hyvältä, vaan se myös toimii. 

 

Maksettu somemainonta on erikoisosaamistamme. 

Sertifioidut asiantuntijamme panostavat erityisesti näyttävään ja brändi-ilmeen mukaiseen liikkuvaan kuvaan, videomateriaaliin sekä audioon. Saamme usein palautetta siitä, että tekemämme mainokset tuottavat erinomaisia tuloksia. 

 

Meillä tähdätään aina voittavaan strategiaan.  

Me emme postaile mitään someen vain huvin vuoksi. Meillä kaikki tekeminen pohjautuu asiakkaan liiketoimintastrategiaan ja tavoitteisiin – sosiaalisen median sisällöntuotanto suunnitellaan huolella palvelemaan kokonaisuutta.  

Saat saman katon alta kaiken tarvitsemasi tulokselliseen somemarkkinointiin.  

Tuotamme sosiaalisen median markkinointia avaimet käteen -periaatteella. Saat meiltä vuosikellon, luovat ideat, kiinnostavat tekstit ja näyttävät visuaaliset still- ja videokuvamateriaalit, grafiikat, mainonnan, oikea-aikaisen julkaisun sekä tilien moderoinnin.  

Monikielinen sisällöntuotanto laajemman tavoittavuuden ja kansainvälistymisen tueksi. 

Tuotamme sosiaalisen median sisältöjä suomen kielen lisäksi myös englanniksi ja ruotsiksi. Tämä auttaa yritystäsi viestimään tehokkaasti myös Suomen rajojen ulkopuolelle. 

Raportoimme tuloksista sinulle säännöllisesti. 

Seuraamme ja analysoimme somemarkkinoinnin dataa ja tuloksia aktiivisesti, ja raportoimme niistä sinulle säännöllisesti. Kehitämme sisältöjä jatkuvasti paremmaksi saavutettuihin tuloksiin pohjaten.  

Meihin ovat luottaneet​​

Digitaalinen markkinointi
  • Kuka blogitekstimme kirjoittaa?
    Digitaalisen markkinoinnin, sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinninasiantuntijamme. Jos olet jo asiakkaamme, on kirjoittaja todennäköisesti joku oman asiantuntijatiimisi jäsenistä, jolloin asiantuntijat ovat jo valmiiksi perehtyneet yritykseesi, toimialaasi ja alasi terminologiaan. Blogiteksti käy aina useamman silmäparin läpi parhaan mahdollisen laadun takaamiseksi.
  • Mitä hyötyä yritysblogista on?
    Yritysblogista on useita hyötyjä, joista yksi merkittävimmistä on ehdottomasti orgaanisen hakukonenäkyvyyden parantaminen, ja sen myötä verkkosivuliikenteen kasvattaminen– tämä edellyttää kuitenkin sen, että tuotettava sisältö on hakukoneoptimoitua.Olemme esimerkiksi nostaneet itsemme ja asiakkaamme tiettyjen hakusanojen kärkeen pelkällä blogisisällöntuotannolla. Blogilla on kuitenkin myös lukuisia muita arvokkaita hyötyjä, kuten brändin rakentaminen ja asiantuntijamaineen vahvistaminen, potentiaalisten asiakkaiden houkutteleminen ja nykyisten asiakkaiden sitouttaminen tarjoamalla arvokasta ja informatiivista sisältöä. Yritysblogi on äärimmäisen tehokas digimarkkinoinnin työkalu, joka tuo yrityksen liiketoiminnalle pitkäaikaista hyötyä.
  • Kuinka usein blogikirjoituksia tulisi julkaista?
    Yritysblogiin kannattaa julkaista postauksia säännöllisesti, mutta tärkeintä on kuitenkin muistaa, ettei määrä korvaa koskaan laatua. Sopiva julkaisutahti riippuu siissiitä, kuinka paljon yrityksellä on sanottavaa ja kenelle. Blogitekstejä voidaan kuitenkin tuottaa hyvin moninaisesti eri aiheista, joten suosittelemmekin yleensä aina, että yritys julkaisisi vähintään yhden blogitekstin joka kuukausi.
  • Mitä aiheita blogissa kannattaa käsitellä?
    Yritysblogissa voi käsitellä monipuolisesti eri aiheita, jotka ovat relevantteja kohdeyleisölle ja tukevat yrityksen tavoitteita. Näitä ovat mm. tuotetiedot ja käyttövinkit, alan trendit ja uutiset, asiakastarinat ja suositukset, asiantuntijatekstit, henkilöstöesittelyt, yrityksen tausta ja arvot sekä ajankohtaiset aiheet, jotka herättävät kiinnostusta. Tärkeintä on tarjota arvoa ja hyötyä lukijoille samalla kun edistetään brändiä ja liiketoiminnan tavoitteita.
  • Mitä TikTok-tilin moderointi pitää sisällään?
    Primaq huolehtii siitä, että asiakkaan tileille tulleisiin viesteihin ja kommentteihin vastataan ja reagoidaan asiakkaan kanssa yhdessä sovitulla tavalla. Moderoinnin tärkeyttä ei voi korostaa liikaa, sillä sosiaalisen median kanavissa vuorovaikutus on ensisijaisen tärkeää ja tilit toimivat yhtenä asiakaspalvelukanavana. Osalle yrityksistä sosiaalinen media on jopa kaikkein tärkein asiakaspalvelukanava.
  • Miten tuotatte TikTok-videoita?
    Paras käytäntö TikTok-videoiden tuottamiseen riippuu asiakkaan liiketoiminnasta, tarjoomasta, tavoitteita ja resursseista. Voimme tuottaa videoita joko yrityksen omista valmiista materiaaleista tai kuvaamalla materiaalit itse asiakkaan kanssa sovitulla tavalla. Asiantuntijamme seuraavat aktiivisesti ajankohtaisia trendejä ja mukauttavat sisältöä yrityksen viestintätyyliin ja kohdeyleisöön sopivaksi. TikTok-videosta luodaan käsikirjoitus, jonka pohjalta videon sisältö tuotetaan ja editoidaan hyödyntäen tekstiä, audiota ja erilaisia tehosteita. Noudatamme videoiden ääni- ja musiikkisuunnittelussa tekijänoikeuslakeja, jotka pätevät kaikkiin yritysten julkaisemiin sosiaalisen median sisältöihin. Valmis video tarkistutetaan asiakkaalla, minkä jälkeen hyväksytty video julkaistaan sovittuna ajankohtana liittäen kuvatekstiin relevantit hashtagit parhaan näkyvyyden saavuttamiseksi. Huolehdimme myös tilin moderoinnista ja vastaamme kommentteihin ja viesteihin. Tällä prosessilla ja säännöllisellä vuorovaikutuksella asiakkaan kanssa varmistetaan, että sisältö on laadukasta, sitouttavaa ja linjassa yrityksen viestinnän kanssa.
  • Onko TikTok oikea kanava yrityksellemme?
    TikTokin sopivuus riippuu monista tekijöistä, joista olennaisimpana se, millaista liiketoimintaa yrityksenne harjoittaa, mitä se tarjoaa ja kenelle. TikTokin suosio on räjähdysmäinen, ja sieltä tavoittaakin ihmisiä nykyään useista eri ikäluokista. Jos kohdeyleisönne koostuu pääasiassa nuoremmista ihmisistä, ja erityisesti Z-sukupolven edustajista, on TikTok teille aivan ehdoton kanava.
  • Miten TikTokissa voi menestyä?
    TikTokissa trendien aallonharjalla pysyminen on kokopäivätyötä – se vaatii jatkuvaa seurantaa ja luovuutta. TikTokin päivittäisten trendientutkiminen auttaa pysymään ajantasalla siitä, mikä kiinnostaa käyttäjiä juuri nyt. Tärkeää on luoda myös omaa, uniikkia sisältöä, joka sopii brändillesi ja tavoitteillesi. Vuorovaikutus yleisön kanssakommenttien ja viestien kauttaauttaa vahvistamaan yhteyttä seuraajiisi. Kaiken kaikkiaan,TikTokissa menestyminen edellyttää huolellista suunnittelua ja ajankohtaisuutta; luovan, aidon ja erottuvan sisällön tuottaminen ja trendeihin tarttuminenvahvistaa positiivisesti brändimielikuvaa.
  • Paljonko somemainontaan kannattaa laittaa rahaa?
    Tähän kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Mainonnan budjettia miettiessä tulee ottaa huomioon mm. yrityksen tavoitteet, kohdeyleisö, kilpailutilanne, valitut mainosalustat, kampanjan kesto ja mittarit. Budjetti voi vaihdella suuresti eri yritysten välillä, mutta lähtökohtaisesti somemainonta on yritykselle kuin yritykselle aina kaikkein edullisin tapa mainostaa. Eri vaihtoehtojen testausja jatkuva optimointi ovat avainasemassa, kun määritetään, millainen budjetti toimii parhaiten liiketoiminnan tarpeiden kannalta. Annamme asiakkaalle aina oman ehdotuksemme sopivasta mainosbudjetista.

Oletko valmis hyödyntämään Instagramin täyden potentiaalin? Me tiedämme, miten se tehdään. 

Instagram on alusta, joka tarjoaa yrityksille valtavan mahdollisuuden laajentaa näkyvyyttään ja tavoittaa uusia kohderyhmiä. Mutta kuten kaikessa markkinoinnissa, onnistuminen vaatii oikean strategian ja toteutuksen. Me olemme osoittaneet olevamme oikea kumppani tällä matkalla. 

Tehosta instagram-markkinoinnin tuloksellisuutta näillä digimarkkinointipalveluilla: 

Ota yhteyttä
bottom of page